ZOHO Sales IQ

 

Functionaliteiten SalesIQ

"Traceer en kom in contact met website bezoekers. Leer hoe bezoekers te werk gaan op jouw website in real-time. Gebruik die kennis om proactief een chat gesprek te starten."

Bekijk waar je bezoekers vandaan komen

Geolocatie is een belangrijke factor wanneer je in gesprek wilt gaan met jouw website bezoekers. Je benaderd prospects op een strategische manier met persoonlijke aanbiedingen en kortingen gebaseerd op hun locatie. Leidt prospects naar hun dichtstbijzijnde verkooppunt , begroet ze in hun eigen taal en zet marketing activiteiten op bij geolocaties met een hoogbezoekers volume.


Traceer de weg die bezoekers volgen

Monitor hoe bezoekers te werk gaan op jouw website in real-time. Identificeer de URL van de inhoud of de bezoeker die informatie over zijn websiteverkeer stuurt. Analyseer het web spoor van bezoekers en stel de webpagina's vast met hoge bezoekersaantallen.

Proactieve chats

Bij betrokken bezoekers is er 5 keer meer kans dat ze kopen dan een gewone bezoeker. Trigger notificaties in real time naar je verkoop team wanneer bezoekers bepaalde handelingen op je website voltooien. Creëer vastgestelde regels zoals hoeveel tijd een bezoekers op de website is om een live chat te starten. Ontvang een notificatie wanneer belangrijke bezoekers op je website terecht komen.

Identificeer nieuwe en terugkomende bezoekers

Gebruik de data van je websitebezoekers voor betere inzichten en gebruik het tijdens hun tweede bezoek.
Verstel terugkomende bezoekers door hun een persoonlijke ervaring te geven. Herken hun naam, chatgeschiedenis en vorige web bezoek. Een gestructureerd gesprek gepaard met relevante inzichten zorgt voor meer verkoop.

Verbeter de bezoekerservaring met real-time verkeer monitoring

Zie waar jouw prospecten en klanten zijn gelokaliseerd, hoe ze op jouw website zijn terecht gekomen en welke pagina's zij bekijken. Gebruik deze informatie ter voorbereiding van het gesprek met jouw bezoeker.

Begeleid jouw bezoekers naar de gewenste actie

Jouw bezoekers lopen vast op een bepaalde pagina en zullen hetzelfde patroon een paar keer volgen. Door deze cyclus te verbreken is het van belang om op tijd hulp te bieden via een live chat. Je kunt doelgericht berichten sturen op bepaalde onderdelen van jouw website.

Gespreksbeoordeling

Opbouwende kritiek is belangrijk om beter te presteren. Een feedback mechanisme zorgt ervoor dat bezoekers jouw gesprek kunnen beoordelen. Observeer en leer van je fouten en verbeter jezelf!


Gepersonaliseerde chat

Bij elke medewerker staat een klein biografie vermeldt met zijn capaciteiten en kun je kiezen met welke verkoper je een chat wilt aangaan.

Automatische chat vertaling

In de Zoho SalesIQ platform zit een vertaler gebouwd die real-time automatisch vertaalt. Ontvang berichten in de taal die jouw voorkeur heeft en ga een gesprek aan in de taal van de prospect. Verbind je met een groter publiek en ga in contact met verschillende markten over de wereld.

Interactieve mail campagnes

Converteer dialogen via de chat naar je e-mail. Voeg Zoho SalesIQ's chat naar de email van de lead hierdoor kunnen prospects een chat gesprek beginnen met je verkoopteam via de mail.

Live chat software

Door klanten in real-time te laten chatten met een verkoop vertegenwoordiger leidt dit tot het eerder sluiten van deals en het leveren van doelgerichte klantenservice.


Van data naar acties

Zet je CRM data om naar acties. Gebruik CRM data om je website bezoekers te prioriteren, ontvang hot prospect notificaties en neem doelgericht contact op. Haal prospects binnen op je website gebaseerd op data in de "lead", contact en potential sectie in zoho CRM. Identificeer belangrijke prospects, traceer ze zodra zij aan het browsen zijn op je website en richt jouw aandacht op de prospects die prioriteit hebben. Gebruik live chat software om verkoop te laten toenemen en klantenservice te verbeteren.

Alsof je naast je websitebezoekers zit

Websitebezoekers zijn het meest nieuwsgierig als zij direct in gesprek kunnen gaan over de inhoud op jouw website. Wakker die nieuwsgierigheid aan door het mogelijk te maken om live chatgesprekken te voeren.

Pas Sales IQ aan zodat het strookt met jouw web inrichting

De aanpasbaarheid van Zoho SalesIQ is makkelijk en omvangrijk. Richt de chat widget zo in dat het overeenstemt met het beeld van de website. Personaliseer jouw welkomstbericht, voeg jouw bedrijfslogo toe en voeg een profielfoto van een medewerker toe.

Monitor. Ontmoet. Coach

Als manager is het van belang om een vogelperspectief te verkrijgen over jouw team prestaties. Blijf altijd op de hoogte van de belangrijkste metingen.

Kortom

  • Real-time monitoren van het verkeer
  • Geautomatiseerde interactie met website bezoekers
  • Aangepaste chatbox die overeenstemt met de inrichting van jouw website
  • Actiegericht analyseren
  • Een geprioriteerde lijst van website bezoekers

 

     

 

Zoho als totaal leverancier

Zoho Corporation ontwikkelt sinds 1996 software en heeft als een van de eerste partijen gekozen voor een 100% cloud strategie. Inmiddels werken dagelijks 35 miljoen gebruikers met de software pakketten van Zoho. Dit zijn er naast Zoho CRM meer dan 40. Zoho streeft er naar om het geïntegreerde ERP pakket te zijn voor bedrijven. Een software pakket voor alle functies binnen de onderneming waarbij alle integraties voorbereid zijn. Dit wordt waar gemaakt in het Zoho One pakket.